Tuesday, July 17, 2012

young couple (posted on Sep 26, 2010)

bukak pintu kereta, nampak muka alleem senyum dan mengangguk, mempersilakan aku masuk.

"assalamualaikum,"

dan suara alleem yang paling jelas menjawab salam aku.

1st time tahu tentang alleem, bila kuar dgn inah pegi mid valley, tahun bila x igt. time matrik rasanya. inah tunjuk gambar alleem. nampak mcm budak biasa2, budak moden. dan inah pun berceritalah macam2 tentang dia dan alleem, dan bagaimana penerimaan parents masing2.

kali pertama jumpa alleem, di klcc. kua sama2 dgn athirah, nadzirah, aliah. mcm yg athirah kata, nak kenal dengan bakal abg ipar. haha

alleem mostly senyap je. dan bercakap dgn inah je. dan dia nampak macam budak2 biasa, xd apa yg special. yelah, budak basket, dr kuching, sarawak.

sekarang bila aku tgk inah, nampak betapa alleem lah hidup dia. dan aku bahagia lihat dia. apa-apa semua pun dengan alleem. dan nampak sangat inah sayang sgt2 dekat alleem. inah jauh lebih matured dari kami semua, mentally. bila jumpe die, sikap mcm budak2 masih ada. inah sama je dgn inah yg dulu, cuma alleem keutamaan dia.

1st time jumpa alleem, dlm keadaan yg relax, x formal, dan boleh berborak2. alleem sgt peramah dan talkative, dan dialah yang byk bercakap sepanjang dalam kereta. dan dia libatkan aku dlm perbualan dia, kalau aku senyap je xcakap apa2. nampak jelas dia sebagai leader utk inah, dan inah teman setia di sisi dia. nampak perwatakan die yang yakin sebagai seorang suami, yang tahu ad isteri di sisi yang sentiasa perlu di jaga.

sampai aku pulak mcm segan nk mesra2 dgn inah. haha. nak jalan ngn inah, inah mesti crk alleem, dan jalan pegang tangan dgn alleem.

inah bukanlah tempat utama aku utk bercerita macam2, dan aku bukanlah tempat utama inah utk bercerita kisah dan hal peribadi dia. dan aku xreti nk korek rahsia hati inah, nk tahu perasaan dia, nak tahu kisah kehidupan dia yang ikhlas dr mulut dia sendiri.

sakinah dan alleem benar2 jadi qudwah hasanah utk semua orang.

Allah, kami xpernah menyangka inah akan kahwin seawal ini. dan Engkau lagi Maha Tahu, betapa itu yang terbaik untuk dia.

it is nice knowing alleem. knowing that he takes a very good care of one of my sakinah.

No comments:

Post a Comment